Чому дайвінг сафарі коштує недешево?
Дата публикації: 01.05.2018
У нас іноді запитують: «Чому ваша ціна на дайвінг сафарі дорожча, ніж у тих чи інших хлопців». Або. «Мені ось недавно запропонували поїхати пірнати до Єгипту дешевше». І коли ми починаємо розповідати з чого складається ціна на дайвінг сафарі в нашому дайв клубі, багато хто залишається з нами, і ось чому.
- Питання ціни визначається якістю послуг і якістю борту на якому ми проводимо кожне дайвінг сафарі. Кораблі відрізняються за класом.
- Ми фрахтуємо судно для сафарі лише у перевіреного флоту, орієнтованого на дайверів із Європи. Це завжди велика компанія з відомим ім'ям. Така компанія має багато кораблів. Вони спрямовані на європейський ринок. Якість наданих послуг у них на порядок вища, ніж у дрібних фірм, які до цього працювали на російський ринок, де потік туристів важливіший за якість. Чому це важливо? Пам'ятайте приклади з авіакомпаніями, у яких всього одинн або два літаки, і у разі виходу з ладу одного літака, пасажир стає заручником ситуації, він довго чекає, поки авіакомпанія надасть йому запасний борт, домовиться про новий час перельоту і т.д. Теж саме і тут. Якщо компанія має великий флот, вона має багато кораблів, компанія завжди, у будь-який момент може замінити корабель, аналогічний тому, що вийшов з ладу. У такому разі дайвери навіть не помітять незручностей.
- Зараз з'явилася велика кількість кораблів, що звільнилися, тому що російські туристи перестали їздити до Єгипту. Такі кораблі вийшли на ринок із демпінговими цінами, звідси й відповідні ціни на сафарі. Але! Перше і головне – це дуже старі кораблі. Друге – команда корабля не привчена надання сервісу. Вони виконують якусь мінімальну програму і на цьому все.
- На хорошому, великому кораблі, який коштує гроші, як правило – велика команда, достатня кількість поварів, достатня кількість обслуговуючого персоналу, і найважливіше - мінімум два-три місцевих гіда, плюс два-три інструктори від нашого дайв клубу. Таким чином, загальна кількість гідів – 5 осіб на кораблі, мінімум. Що це означає? Це говорить про те, що група дайверів поділяється на невелику кількість підгруп, підібраних з урахуванням рівня підготовки кожного. Новачки, досвідчені і сильні дайвери мають можливість плавати на втіху з тими, у кого рівень підготовки аналогічний. І тоді не виникає жодних невдоволень: «Чому я так мало пірнав, у того дайвера повітря закінчилося раніше, ніж у мене, чому я повинен закінчувати занурення, коли в мене ще є повітря і т.д.». Хтось хоче йти лише на 18 метрів – той отримує таку підгрупу, той, хто хоче йти на 30 метрів – потрапляє відповідну підгрупу, і за кожною підгрупою закріплюється гід.
- Дуже важливо на сьогоднішній день – це наскільки корабельзабезпечений Інтернетом на борту. Тому що дуже багато людей зараз є фріленсерами, вони знаходяться у мережі в робочому стані постійно, для них важливий доступ до Інтернету у будь-який час. Так ось, на великих кораблях розташовані тарілки та інтернет, досить сильний, залишається протягом усього сафарі, за винятком можливо одного (півдня) максимум.
- Хороші кораблі забезпечені сучасним навігаційним обладнанням та дуже сучасним рятувальним обладнанням. Якщо раптом щось пішло не так, чи допомога потрібна комусь із членів команди чи дайверу, то допомога завжди прибуде вчасно. А ось звичайні дрібні кораблі йдуть у море завжди з якимись дрібними, або не дуже, порушеннями, тому вони просто банально бояться викликати якусь допомогу чи підмогу.
- На великих кораблях зодіаки (надувні моторні човни) завжди нові, завжди нові двигуни. І на кораблі, який виходить ізпорт, завжди новий двигун. Ви захищені від сюрпризів. Тому що випадків, коли невеликий корабель виходив із порту, і потім за півдня його котили назад, і люди сиділи в порту і чекали пересадки на інше судно - досить багато.
- Ще одна дуже важлива деталь, особливо у спекотні місяці – це працездатність кондиціонера на борту. Так, так – така дрібниця як кондиціонер може геть-чисто відбити у вас бажання їхати на дайвінг сафарі наступного разу. На кораблях, власники яких стежать за якістю всіх послуг - кондиціонери працюючі, а найголовніше, регульовані з каюти. Тому що якщо в каюті добре і сильно працює кондиціонер, але людина не може відрегулювати його потужність, то другого дня починається нежить, на третій день температура і на цьому дайвінг весь закінчується.
- На застарілому судні дуже часта ситуація: душ у каюті або без лійки, або вода б'є струменем звідки угодно тільки не звідки треба. Банально помитися проблема. На великому сафарійнику такого не трапляється.
- На старих та невеликих кораблях дуже погано працюють опріснювачі. По-перше вода пропадає в останній день - це завжди, по-друге під час опріснення обладнання до вас завжди підбігатиме хтось із команди і змушуватиме швидше закривати крани, тому що опріснювач банально не справляється з такою кількістю потреб у прісній воді, і тому завжди виникають конфлікти на цьому ґрунті між командою, власником судна та гостями. А це дискомфорт. Люди приїхали відпочити, а замість відпочинку здобувають постійні конфлікти.
- Ще один дуже важливий момент. Якщо дайверу пропонують надхорошу ціну, як правило, наприкінці сафарі людина дізнається, що потрібно сплачувати якісь податки, місцеві збори, додаткові візи, збори за входи в національні парки, де кожен риф перетворюється на національний парк, і за нього треба латокще 5 євро. Ці сюрпризи, у вигляді 100 $ - 150 $ можна дізнатися тільки в кінці подорожі. Але, звичайно, якщо флот авторитетний, і корабель хороший, таких сюрпризів не буває, і вся ціна відома до того, як людина потрапляє на корабель.
Ми керуємося правилом: якщо наші клієнти та друзі дорогі для нас, ми не шукатимемо для них спрощених варіантів. Ми поважаємо їхній час, їхню відпустку. Ми шукатимемо для них найкращу пропозицію, щоб бути впевненим, що жодна дрібниця не зіпсує відпустку нікому. Ми хочемо, щоб люди привозили додому лише теплі та приємні спогади. Напевно, цим ми і відрізняємося про решту.
Автор Іван Трухан
Інструктор Тренер SSI